Söndag morgon med mkt tänkande

Hej ! Kom hem för en stund sedan,var ute i skogen med hunden från 06.50-07.35,och de va så underbart,fåglarna var de enda som jag hörde,inte en människa i sikte ! men även om de är en härlig morgon,sitter matchen igår mellan Finland och Danmark i huvet,där Danskarna vann för första gången mot Finland ! Jag såg matchen på TV och undra om Finland verkligen visste om att de var VM ? de åkte runt med pucken,hade den mest,de var nästan hela tiden på Danmarks planhalva,men varför skjuter de inte på mål mer än de gjorde ? Finland vann skotten med 37-17 ! men Danmark matchen med 4-1 !!! de hade 5 riktigt farliga skott på mål, 3 gick in med målvakt och den sista gick in när Finland tog ut sin målvakt.Visst var Finland överlägsna,men det är ju målen som räknas ! sen ska tilläggas att detta var Danmarks bästa VM match någonsin,ändå blev de utspelade men Finland fick ej in pucken ! sånt händer ibland att ett topplag får stryk av en blåbärs nation :)Läste faktiskt på internet dagen innan match,att spelarna prata om att göra två siffrigt och få bra målskillnad ! kanske var de därför allt blev pannkaka när Finland var helt säkra på att vinna och motivationen inte var 100% ? något annat finns inte att förklara egentligen.Men nu lägger jag denna match bakom mig och ska nu istället göra klart travet tills idag,det är Solvalla som har fina tävlingar,en av mina andelshästar startar :) är du medlem på min sida,kan du läsa inne på travsajten vilken häst de är :) vi syns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0