Vinterdäcks bytet fick jag själv göra trots besök i verkstaden !!!

Hej ! Måste skriva en liten sak när jag var till däck verkstaden här i Ale ( Däck service i Nödinge,som ligger på Rödjansväg ) när jag åkte dit igår för att jag ville de skulle skifta mina sommardäck till vinterdäck,så händer följande,jag står en kort tid i kön,när jag sen kommer in i hallen tar en av killarna ut mina vinter däck jag har i bilen,när han lastat dom på ett bord för att kolla luft och annat som de brukar göra,säger killen plötsligt till mig att han tycker mina två däck har mkt dåligt mönster,jag säger då att jag har kollat dom med en mätsticka och de var då 3,7 mm kvar !!! och ber han att kolla upp det innan han säger nåt om mina däck,han säger då att de inte skiftar mina däck förrän jag köper två nya !!! jag tror han först skojar med mig,men han säger att han vägrar byta !! jag blir förbannad och ber han att byta och sluta tjöta skit !! och tillägger att bakdäcken har 5,4 mm och framdäcken har 3,7 mm kvar ( lagen är 3,0 mm ) från 1/12 men han säger bara att nä två nya däck annars kan du åka vidare !! jag ber han lasta in alla däck i min bil igen,för att jag inte skulle köpa två nya däck där,han tittar på mig och tror nog att jag ändå ska köpa nya däck,men jag sätter mig i bilen och säger en gång till att skynda sig lasta in däcken,jag åker vidare,till slut så lastar han in mina däck och jag åker hem till mitt garage och byter dom själv,senare på eftermiddagen åker jag till min vän som har en däck firma lite längre bort från där jag bor,jag ber han kolla upp mina 4 däck för att inte vara så osäker i fall polisen skulle stoppa mig,han mäter däck mönstret på alla fyra däck som är godkända alla fyra !! fram ( 3,7 som jag sa och bak 5,4 mm ) så det var sista gången jag besöker den firma i Nödinge som heter Nödinge däckservice och ligger på Rödjansväg i Ale-kommun !!! åk för all del inte dit om ni bor i närheten,sämre service kan man inte få !!! Önskar er alla en trevlig Fredag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0