Fredag :-)

Hej ! oj vad fort veckorna går,idag är det redan Fredag och jag har knappt hunnit göra det jag vill göra.Men jag stressar inte,tar en dag i taget så får jag se om jag hinner med det jag måste och behöver göra :-)De lova 5cm snö hit idag på nyheterna,men tur att de har fel som så ofta :-) här i Ale-kommun regnar det istället ! skönt att slippa skotta snö som jag gjort hela December+Januari :-)fast nu är det uppehåll och ser faktiskat på himlen att de ljusnar lite mer och mer,de blir nog en fin dag trots allt :-)Måste skriva om allt hundbajs som finns precis över allt på trottoarer och gräsmattor,asfalt mm mm fy fan vad äckligt,tror hund ägarna att om hunden skiter i snön inte kommer synas ? nu när snön nästan är borta kommer alla skithögar fram !! jag får gå sick sack med hunden när jag ska gå mot skogen med han,men nästan varje dag trampar han i hundskiten ändå,så jag har nu duschat han varje gång vi kommer in,de är jobbigt men tur han är liten :-)Det finns även hundskit alldeles intill den hundlatrin som man kastar sina hundbajspåsar i,folk låter hunden skita bredvid lådan ! och sen går de bara iväg !!! helt galet,sen ser man hundbajs påsar längre bort där någon tagit upp hundskiten,men kastat påsen med skiten i längre bort på marken! istället för att gå en bit tillbaka och kasta den i den låda som är för hundbajs påsar.Fan skämms ju att vara Alebo när de är såna hundägare här :-) bläää hopas deras ungar och deras hund trampar i skiten och sen hoppar upp i deras soffa eller säng hemma :-) Trevlig Fredag på er,vi syns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0