Fredag med sooooooooooooool :-)

Hej på er ! idag är de unerbart soligt väder här i Ale,fantastiskt mysigt väder,jag har varit i skogen med min hund och de var verkligen härligt,endast 1 minus ! men hur länge de är så här fint "vågar" man inte tänka på :-) man får njuta så länge de varar.det blir nog en hemma dag idag igen tror jag,ska bara till stallet med lilltösen i eftermiddag sen blir de hemma vid både data,TV och någon härlig promenad i skogen med hunden.Jag tänkte på de sopgubbar som hämtar våra sopor varje Torsdag,de jobba även igår trots helgdag,men de såg väldigt tungt ut när de försökte köra sopvagnen i all de snö som fanns och kom,de var några i området som tyvärr inte skottat vid och kring sina bevlådor och då blev de ännu värre för dessa stackars sopgubbar som knappt kom fram,tycker de är riktigt dåligt av dom att inte gå ut och skotta när det vet att Torsdag är den dag då de tömmer våra sopor,en dag ramla vår brevbärare i snön med sin cykel,de var en snubbe som inte hade skottat på flera dagar utanför sin brevlåda,får väl hoppas han bara fick räkningar och andra tråkiga brev :-) Lite avis är jag på en polare till mig,han drog till Thailand nu och kommer hem i slutet av Mars !!! de skulle smaka fågel om man bara kunde lämna allt här hemma och dra i väg några månader :-)Ni får ha en fin Fredag,om ni kör bil,kör vackert och var rädda om er.Vi syns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0