Lördag morgon

Hej ! ja vad säger man om de väder vi har i Sverige,idag har de faktiskt precis börjat regna ! inte så mkt regn men nu blir de blask och hala vägar,inte bra alls,men jag brukar tänka på att våren närmar sig varje dag,då är det lättare att gå igenom denna mörka och kyliga väder :-) de piggar upp min tillvaro mkt att tänka positivt,för jag är en positiv go "gubbe" ;-)Jag tycker de är konstigt att inte fåglarna äter de matkulor jag hängt ut på framsidan av huset !? nu har de varit där ute i en hel vecka och allt finns kvar !! kanske de hittat andra matställen eller så har de rymt i väg från all snö vi har ? stackars fåglar,inte lätt hitta mat så här års,men kommer de inte till mig och äter när de finns mat,( de kommer heller inte till min granne ) ! så får de vara utan :-) tror de att jag ska laga fisk vid spisen eller :-) vi har även några katter som springer omkring på vårt område,de är några grannar här i området som har de lösa och de jagar både fåglar och bråkar med varandra,såg en katt sitta och lurpassa på små fåglarna när de åt för ett tag sedan,kanske katten skrämt iväg fåglarna ? ska jag vara ärlig så har även katterna varit borta några dagar ! hm de är väl inte mätta av små fåglarna !? :-)Nä nu får jag göra lite nytta här hemma,ni får ha en fin Lördag.vi syns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0